Monday, October 11, 2004

musim demam

\(MUSIM DEMAM KOT)/

In the name of Allah...

Erm..sekarang ni musim demam dan selesema kot? Aku memang dah kena dah... walau pun aku ni selesema,di selangi ngan batuk-batuk kecil,dan diselangi juga ngan demam-demam ringan tp aku tetap menum air batu..ahahahha...teruknye perangai seuran aku... ari tuh balik Shah Alam, malam tu aku demam, batuk teruk ar gak..Kak Sue soh makan obat, soh sapu minyak..tapi aku dengan degilnya menolak..eheheheh...bukan apa..aku ni bab ubat-ubat aku tak brapa suka sket... tu yang Kak Sue kata "hambuih, kalu orang lain sakit, dia yang sebok2 sapukan ubatlah , itulah inilah.." ehehehe..ilek ar Kak Sue..tak macho ar makan obat... ehehehe..melawak ja...
Pagi tadik call emak.. Abang ipar aku yang ngangkat talipon..haik? uran tua nih tak kije ka... pahtu terus cakap nak cakap ngan mak.. dia pass telipon kat mak... dengar sore mak...aik??? aku ingat talian telipon yang tak elok, rupenya sore mak aku yang tak clear... "naper sore mak cam tuh?", "mak demam".. hoh???? mak aku demam??? siannyer mak... pahtu bual-bual ngan mak sat..mak kata,abang Din tak kije sebab demam, malam tadik abang ipar aku tuh tokleh tido sbb demam panas... mak juga yang jaga... anak-anak sedara aku.. Daniel,Aiman ngan Irfan pon demam gak ari tuh... mak kata semenggu Danial tak p sekolah... Irfan plak demamnya blom baek gik, rasanya Aiman jek yagn dah baek sket... kesian mak kena jaga sume orang kat umah, padahal dia demam gak... kena sakit tekak plak tuh... rasanya kalu aku punya sayap ingin sajer aku menerbangkan diri balik ke kampung aku menjengok femli aku, apakan daya aku takdek sayap...huhu...erm..memang udah musim demam kot...aku hanya mampu mendoakan keselamatan dan semoga diberi kesihatan pada diaorang sumer...
Takperlah.. sumernya dari Allah... itu maknanya Allah masih beri perhatian pada kite... jgn mengeluh kalau terkena musibah...

Ukes ar..Sayoonara

No comments: