Tuesday, July 06, 2004

Bulan Julai

****************************************************

Salju Kasih Nya

Dingin dalam jiwa KU
Disirami salju kasih MU
Ku susuri jalan MU
Walau ranjau berliku
Cinta Mu abadi untukku

Tenang saat merindu
Takafur ku dihadapan MU
Deraian airmata gugur dalam sujud ku
Betapa agungnya cinta MU

Gelora silam tak bisa terpadam
Namun harapan menggunung di hati
Gelora kasih tak mungkin terluput
Kerana hati ku merantau jauh
Ingin bertemu
Dengan MU oh... kasih...

Rindu mencengkam jiwa
Sebak dada tiada tertahan
Hanya pada MU tuhan ku serah diri ini
Pohon cinta Mu nan suci hakiki...

****************************************************

Assalamualaikum...
Aku terpaut pada lirik lagu ni... di tambah pulak dengan melodi lagu ni...dan dinyanyikan pula oleh penyanyi pujaan aku Siti Nurhaliza... lagu ni mengingatkan aku pada memori dulu, sewaktu aku bergelar pelajar di UUM dulu. Masa tu aku duduk sorang2 dalam bilik..ye lah aku nak duduk ngan sapa lagik sbb aku dah memang kena duduk bilik tu sorang2. Masa aku kebosanan lagu ni lah yang temankan aku..aku suka sangat..berapa kali ulang.. aku ni kalau dah suka something tu, yang tu jeklah aku suka...

Lepas tu pulak masa hati aku di calari oleh orang yang aku sayang dulu, lagu ni jugak yang temankan hidup aku... aku hidup dalam dunia aku yang tersendiri,hanya orang yang memahami aku yang tau aku macam mana..

Memang pada luarannya aku ni seorang yang ceria, tapi dalam hati aku ni, bercampur baur.. masa aku dikecewakan dulu, memang hati aku sakit sangat,tapi aku tetap tersengih sengih kat orang lain, tetap buat lawak kat kengkawan aku, tapi dalam hati sebenarnya Allah je yang tau...

Bulan Julai ni mengingatkan aku peristiwa silam aku, saat di mana aku "dilepaskan" oleh orang yang aku sayang... bulan Julai ni jugaklah melakar memori yang menjadi titik kelam dalam hidup aku.. bulan Julai jugak telah mengenalkan aku erti kekecewaan yang tak pernah aku alami, bulan Julai ni jugak memberi aku pengalaman tentang apa itu kekecewaan seperti yang dialami oleh watak-watak wanita yang dikecewakan........

Hmm... tak tau lah kenapa aku membangkitkan memori silam aku yang aku tak mau lagi ingat... sampai sekarang kesannya masih ada dalam diri aku walapun peristiwa tu dah lama berlalu, lebih kurang 2 tahun lalu.... dan kesannya sampai sekarang "aku kurang percaya pada kaum lelaki"

No comments: