Thursday, September 08, 2005

carta hits

(EntRY Edi$i M4Ri BerHibUR)

Assalamualaikum..time tensyen2 buat kerje nih aku suka dengar muzik. Dan muzik pilihan aku ialah NASYID.. sejak lahir aku dah di dodoikan dengan lagu berunsur nasihat dan nasyid..dan muzik nasyid dah sebati dalam diri aku... hmm... so kita cek carta nasyid hits Sakuraku..hohoho..ada ker carta hits nih..hehehe.aku jek yang buat..sesaja..dan carta hitz ni mengikut susunan lagu yg kerap sgt aku dengar..

1. Balqis - UNIC
2. Aku Hanya Umar- Hijjaz
3. Antara Dua Cinta - Raihan
4. Aku Tanpa CintaMU- Mirwana & JJ
5. CAhaya Cinta - UNIC
6. Al Muallim - Sami Yusuf
7. Belaian Ibu - Hijjaz
8. Maulay - Husayyan
9. Bisikan Malam - UNIC
10. Epilog Silam- Haikal


BALQIS-UNIC
Engkaulah ratu dimahligai permata
Istana bayangan syurga
Harta dan takhta mengaburi mata
Tersesat dikau di terang cahaya
Langsung tidak kau endah kata bicara
Utusan hud-hud yang benar
Seruan mengajakmu taat Yang Esa
Tinggalkan menyembah Tuhan sang suria
Balqis,kau bijak dalam menilai dan membuat pemilihan
Diantara yang sementara dan yang kekal buat selamanya
Keindahan dunia yang hanya pinjaman untuk seketika
Atau kebahagiaan hidup diakhirat yang dijanjikan-Nya
Tak perlu kau singkapi labuhan kainmu
Ketika kau melangkah ke istana Sulaiman
Bukannya air yang kau pijak tapi kaca
Terpedaya dikau dek kemilauan sinarnya
Hanya sekelip mata mahligaimu pun beralih
Ifti memindahkannya tanpa kau sedari
Kebijaksanaan Sulaiman telah merubahi sekeping hati
Akhirnya Balqis akur jua akan kelemahan pada diri
Kau kutip iktibar dari apa yang telah engkau lalui
Menjadikan kau isteri yang taat kepada seorang nabi
Pangkat dan jua harta tak menjamin bahagia
Cantik dan keayuan wajahkan pudar akhirnya
Kemiskinan didunia tak bererti kau terhina
Itu hanya di pandangan mata
Kemewahan tak bermakna hidupmu akan sentosa
Kesempurnaan,Tuhan menilainya............

No comments: