Monday, September 05, 2005

bumper

Entry Edisi Dateline

Assalamualaikum bersua kembali dengan isu Dateline...
aku terjenguk ke blog abg roden aka Brad.. ala, yg bg shout kat sblh tu... bliau adalah editor majalah BS... hohoho...
bliau bekerje ngan dateline...aku pun sama..aku dpt rasakan ketensenan yg mereka alami... memegang moto "opisku rumahku...rumahku opisku"... dan aku pun hampir2 jadik mcm tuh jugak... tp nasib baik masih boleh di kawal..
Aku ingat kiterang jek yg tensen.. rupanya ada yg lagi teruk... bertungkus lumus utk buat majalah.. yang sebulan ada 2 keluaran..huhu..sapa yang beli dan baca? aku jugak... heheheh... hantu majalah katun aku nihh..jgn tak tau...

Tapi mana2 kerja pun sama.dan tak dpt lari dari dateline... atau kau akan jadi dieline... pilih mana satu.. kerje2 aku ni pun melibatkan dateline... tp aku tak puah ati.. projek yg macam ni punye besar..yg melibatkan kerajaan negeri johor...kami berdua jek yg buat... pahtu dalam masa 3 minggu nak kene siap..pahtu guna software baru..yg takder reference dlm internet... how come? mana tak biul kepala otak kami berdua..kalu dua org ni terer takper.. ni .. aku tanya Cik Paah, Cik Paah tanya aku.. bila 2 2 tak tau..ternganga.. nk tanya si Mok tuh pun dia asyek bz jek..pahtu kata.."haiyaaa... cannot spoonfeed maaa..." huwaaa!!! mau tak meraungnya kami berdua ni..pahtu PM tuh plak asek push push... mcm kiterang nih tak buat keje.. meh cuba hang buat keje kami meh... nak tgk.. huh...
Tapi apa2 pun aku anggap ni satu cabaran yg cukup mencabar dalam dunia kerjaya nih... terutama dalam bidang IT nih...
huhuhu... semoga aku semakin tabah menghadapi liku2 hidup yang penuh dengan cabaran dan dateline...

No comments: