Thursday, July 28, 2005

haji

\(EnTrY Edi$i R4jiN)/

Assalamualaikum...
Hai.. hihihi..rajin plak aku apdet blog aku nih... kalu tensyen acam ni ar... menulis ni kekadang buleh ilangkan kadar tekanan.. tak kisah ar ko tulis apa pun, yg penting jgn tulis mende2 tak elok... dan kalau dengan menulis tuh ko buleh ilangkan kadar ketensenan ko tuh..tak kisah ar.. mlm nih aku takdek mood nak tulih dlm diari aku tuh, tak tau dah nak nuleh apa..sama jek isiknya... buhsan..buhsan gak nuleh diari nih kan.. kalau hidup besh, ok ar... ni kalau hari2 dok looping mende yg sama jek..buhsan ar...

Hmm...Kalau ikut graf..kadar tekanan kerje aku maken menaik... naik dengan mendadaknya... punyelah bizi sampai nak senyum pun dah tak sempat dah..ahahahaks..tah apa2.. senyum tuh sedekah... senyum tuh buleh redakan tekanan... hohoho..maka senyumlah kamu sebelum kamu disenyumkan...

Hari ni(semalam,ms aku tulis nih mlm,n aku masukkn dlm blogger ari nih) balik lewat lagik.. penat ooo... dah lah dok usung laptop yg beratnya 7 kilo nih ke hulu ke hilir.. haduuiii... nasib badan aku nih mampu menampungnya..kalu dak.. tak tau ar... kat upis plak kene buat projek guna software yg tak pernah di guna... ari tuh p kursus pun 2, 3 hari jek... mana nak dan..kalau otak aku cepat pick up tak per..ni server otak aku ni dah la lambat..huhuhu..nasib ko ar Mok kene ngajo aku nih...

Aku terziarah blog Ijud (www.izzud.cjb.net), wooo nak p umrah ar bliau,bakal menjejak kaki ke Mekah, moda belia lg dah jejak ke bumi Mekah,.. jeles nyer aku... dr kicik tu ar tempat yg aku idam2kan.. besh nyer.. itulah tempat yang aku angan2kan (kuat berangan aku nih) bilalah jugak nak sampai seru aku jadik tetamu Allah nih... beshnyer.. kalau baca dan tgk gambo org yg p buat umrah atau haji nih rs macam.. Ya Allah.. bestnyaa... bilalah aku nak ikut jejak mereka tuh.. tgk2 simpanan.. ish tak cukup gik nih, kene kerje kuat gik nih utk mencapai impian tuh.

Kalau niat murni, InsyaAllah, Allah tolong... kekadang aku suarakan gak hasrat aku kat mak.. tambah2 plak mak selalu citer akan ke'best'an jadik tetamu Allah nih, maken berkobar2 hasrat di hati. Tapi apa nak buat... belum tiba masanya kot...

Aku teringat arwah abah dulu selalu sebut2 nak p haji.. nak jejak tanah suci tuh..tapi hasrat Allahyarham tak kesampaian,Allah lebih dulu jemput Allahyarham..

Hmm... takper ar.. InsyaAllah kalau tiba masanya dan ada rezeki,panjang umur, aku akan ke sana.. alangkah indahnya kalau aku dapat ke sana...
Semoga Allah murahkan rezeki kami untuk kami menunaikan ibadah di sana.. Aamiin Yaa Rabbal Aalamiinn..

Yoo..teruskan usaha membuat kerje2 neh...

Wallaahua'lam

No comments: