Wednesday, September 08, 2004

kisah lalu

\(KISAH LALU)/

Assalamualaikum…
Fuuhhh…sudah beransor sehat…Alhamdulillah..
Erm..bila aku dalam keadaan kurang sihat nih..aku teringat masa aku kat UUM dulu…
Di mana pada masa tuh aku telah diserang demam+batuk+selesema…. Masa tu aku rasa tak berdaya sangat… aku ni boleh dikatakan dulu jarang demam tapi kalau dah demam memang teruk jugak lah….
Masa kejadian tu aku tak ingat sem berapa tapi aku rasa dalam sem 5 gitu ar… masa tu aku jadi Felo Student untuk Kolej MISC, masa tu siapa yang jadi Felo diberi keistimewaan untuk tinggal bersendirian didalam sebuah bilik khas dalam blok tu (istimewa ker duduk sorang?), pastu siap disediakan telefon, sebuah katil,meja 2 buah, locker 2 buah… huiyooo…istimewanya…. Memang kalau orang lain tgk , memang best..tp hidup aku ni yang sunyi takdak kawan nak teman memalam, siang ok lagik tp tiba malam jek aku dah rasa tak best, tp disebabkan aku nih dah biasa hidup sensorang, so aku sudah mangli dah..sudah biasa….
So, masa kejadian aku demam tuh,seksa sangat…takdak sapa jaga aku, aku terpaksa jaga diri aku sendirik…. Nak bangun pon tak larat..batok berpanjangan… nak p klinik..erk..aku bukan biasa p klinik..lagi pon takut makan obat tuh… kalau aku nak p pun dalam keadaan aku demam tuh sapa nak angkut aku p? Ya Allah masa tuh Allah jek tau perasaan aku… kengkawan aku pon, maybe depa terlupa yang depa tu berkawan ngan aku… tak dek sapa yang jengok aku.. kalau ada bebudak yang p bilik aku tu pun sebab nak pakai talipon. Pernah aku tak larat bangun, dari tengahari aku tido sampai malam…nak bangun tak larat sangat…bilik aku kegelapan, nak on kan lampu tak larat bangun, apa lagik nak makan..nangis jek keje aku masa tuh..
Kebetulan masa tuh plak ada projek Grand Dinner MISC, masa tuh grand dinner kolej aku join ngan kampung angkat kiterang, aku tak ingat kampung apa..tapi area Changlun ar… nasib baik ada makcik2 dari kampung tu yang jenguk aku masa aku sakit tuh, kebetulan depa nak tompang semayang kat bilik aku (adalah budak tunjuk bilik aku tuh,pastuh depa masuk tgk aku terbaring ja) depa yang bagi aku makanan semua, yang bg aku penedol..sangat terharunya aku… budak bilik sebelah menyebelah pon tak buat camtuh,tah2 dia orang tatau pon aku sakit masa tuh..
Masa makcik2 tu bagi makanan kat aku , aku rasa nak nangis jek… at least ada gak orang caring aku… huhu..sedeynyer….
Tak larat nak citer summer nanti nangis lagik…
Sayoonara m(_ _)m

No comments: