Friday, December 29, 2006

Balik Raya...

Assalamualaikum… taraaaa… hamboih..bertambah rajen nampaknya aku nak menulis nih.. bebudak tgh exam… so aku rileks sket ar… tak yah masuk kelas, mengeluarkan suara dari perut…. Jimat sket suara aku…. Takpo..bio bebudak ni rindu sket nak dgr sore aku neh…

Pagi hari rabu ari tu, aku jaga paper engineering.. ternampak nama sorang student aku.. tetiba teringat plak kat beliau, apa yang dia tengah buat sekarang ni ek… semoga dia mendapat haji yang mabrur.. aku tumpang gembira, sebab salah seorang student yang rapat dengan aku… yang selalu wish aku.. masa buka puasa, masa sahur ,akhirnya sampai seru menjadi tetamu Allah.. walaupun budak ni sedikit nakal, suka menyakat orang dan kuat merokok.. tapi hati dia sangat baik.. bertuah mak bapak dia… dan semoga dia balik nanti dia akan berubah.. itu janji dia pada aku sebelum dia berangkat menunaikan haji hari tu….

Bila plak turn aku ek? Dari aku kecik lagi, sejak aku mula belajar agama aku, aku nak sangat pegi situ.. tambah plak bila tengok orang balik dr situ muka bercahaya.. bersihhhh jee…. aku nak sangat jadik tetamu Allah… itulah tempat yang aku nak sangat jejak sebelum aku pergi mengadap Allah… semoga aku punya kesempatan itu..semoga aku dan keluarga aku berkesempatan menjadi tetamu Allah.. itu doaku. Semoga Allah makbulkan, Ameen Ya Rabbal Aalamiinnn..

InsyaAllah, Esok pagi sesudah lalat bangun dan sesudah subuh, aku akan berangkat dengan cikura menuju ke kampong tercenta. Tahun lepas aku tak balik sambut raya korban, aku yang berkorban.. taun ni, aku nak sambut raya korban ni dengan family aku… doakan keselamatan aku dengan cikura ek….

Salam Aidil Adha…

No comments: