Wednesday, December 07, 2005

warna

(WARNA)

Menurut para pengkaji, kaum aku yakni kaum wanita bleh di nilai perwatakannyer melalui warna kegemaran mereka. Entry kali ni, ada sedikit maklumat yg aku nk kongsi ngan korg tentang kaum wanita n tafsiran perwatakannyer...tp maklumat ni tak disahkan kesahihannya oleh SIRIM atau badan2 yg boleh dipercayai..so jangan jujur sangat p percaya benda ni ek...ada yang betul dan ada yang tersasar.. maklumler si pengkaji ni pun manusia gaks… ok check it out…

Merah
berani, emosional, tegas, tamak(hoh????), sanggup idop susah (ish baguih no) n suka bersenang2 (ie ie takot ner)...

Biru
setia kat pasangan, pandai menyimpan wang, kuat kemahuan (ni aku tk tau..kemahuan apa), suka berterus terang, jujur, mudah memberi maaf n tegas(bagus2)...

Hijau
Sukakan kebahagian, tk suka bergaduh, patuh pd pasangan, suka berhias, teguh pendirian hingga kdg2 perangai tu ditafsir sbgai kolot..

hitam
suka menyendiri (ni sm cam KESEDIHAN!!!), prihatin, tabah dlm menghadapi dugaan idop, tk mudah d pengaruhi, kuat berfikir, setia pd pasagan, baik ati tp mudah tersinggung..

coklat
kaya ngan sifat keibuan, suka merendah diri , sopan santun(anak sapo ni), halus budi pekerti, ati mudah berasa was2 n takut berbuat slah..

ungu
pemurah atinyer, tk suka di perintah, berinisiatif, bijak tp agak beremosi n keinginannyer tak meluap2..

kelabu
suka merendah diri, tenang, suka mengalah, suka berkorban, cerdas n bijak...

kuning
menyukai ilmu, gemar membaca, tekun, cerdas n tabah menghadapi cabaran..

putih
bersih pkrannyer (tk byk prasangka), berkata benar, jujur, rendah hati, sopan santun, ramah, kuat menerima ilmu, sentiasa tenteram atinyer, suka menolong n idop bertawakal...

jangan percaya sgt ngan kajian ni tau. Bagi diri aku warna kegemaran aku banyak, tapi kaler cerah-cerah jek ar, aku tak suka kaler kelam2 ni,nmpak mendung jek..tapi aku paling suka kaler maroon…tp takder plak kat list tu ek.. tapikan apa2 pun sifat2 dlm diri seseorang tu menjadi satu rahsia, kekadang tuan punye badan pun tak tau dia tu cemana…

No comments: