Monday, May 16, 2005

\(SELAMAT HARI GURU)/


Alkisah...tersebutlah kisah,pada tarikh 16 May 25 tahun yg lepas lebih kurang pukul 9 malam, lahirlah seuran baby yang sangat cumel,beliau selamat melihat dunia apabila sudah cukup tempoh bersenang lenang dalam perut ibunya dan setelah berjaya mengadjust dirinya keluar dari rahim ibunya..berat beliau masa tuh? err..tak tau ar plak..tp berat sekarang tau ar... sejurus selepas kelahiran beliau di dunia ini,maka meriahlah suasana dengan tangisan beliau..sekaligus menggembirakan hati ibu bapa,datuk neneknya.. dan beliau juga bertindak sebagai penyambung waris bagi dua keluarga iaitu keturunan Haji Hassan dan Haji Cheng.
Kelahiran beliau juga disambut dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan seisi keluarga terutama ibunya yang bersusah payah membawa baby ini kemana-mana saja dalam tempoh 9 bulan 10 hari..

hohoho..besh besh...

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi, memanjangkan umurku lagi setahun..bermakna umur makin bertambah dan berkurang... paham maksud aku? umur makin tua maksudnya makin dekat dengan panggilan... bila-bila masa jek kite semua boleh di jemput.. cuma kite tak tau cara kite di jemput tu macam mana.. dan pernah ke kite terfikir sepanjang kite kat dunia apa dah kite buat? dan perkara yang kite buat tu menyumbang ke arah kebaikan atau sebaliknya? dan adakah tanggungjawab kite dilahirkan di dunia sudah dilaksanakan? huhuhu..bagi aku...ada banyak lagi bende yang perlu aku selesaikan.huhu...sempat ke nak laksanakan semua tanggungjawab tuh?

Hari ni genap umur aku 25 tahun... umur peringkat dewasa dah tuh.. tapi dah dewasa ke aku nih? dari segi umur dah dewasa kot..tapi dari segi tingkah laku, pemikiran..hhmmm..entahlah.. dewasa dah kot.. tp uran pumpuan kan cepat matang..hohoho..matangnya!!!matangnya aku bila pepagi ujung minggu tunggu PINGU depan tibi,matangnya aku bila aku join anak2 sedara aku tgk doremon,sin chan,power rangers,ultraman..hohoho..alangkah matangnya aku..


Sebenarnya aku tak tau nak tulis apa.. tgh blur.. aku sambut besarday aku tanpa ada apa2 perasaan.. alah..apa sangat dengan sambutan besarday tuh... huh.. hadiah???? hmmm... kalau selalunya stiap kali ada sambutan hari jadik ianya sinonim ngan hadiah... hmm... aku tak pandang semua tuh, maybe aku bukannya seuran yang materialistik... hohoho.. aku cuma maukan secebis ingatan dr kawan-kawan aku dan family aku. Kalau nak bagi jugak... aku cuma mengharapkan hadiah "DOA"..doa yang tulus dan suci dari hati korang semua sebab aku rasa "DOA" utk kesejahteraan dan kebahagiaan seseorang tu lah hadiah yang lebih bermakna.. sebab doa ni akan membawa kita ke akhirat..tp kalau hadiah berbentuk kebendaan tu hanya boleh dinikmati di dunia saja.. hohoho aku cakap ni mcmlah ada uran nak bagi adiah..ahahaha..perasan tak abih2..hoh

Bercakap pasal hadiah nih.. aku pernah dapat hadiah dari seseuran..cantik dan cumel hadiah tu.. dan sebagai menghargai pemberian uran tersebut,aku pun ucapkanlah berbanyak2 terima kasih melalui alam cyber... tapi apa yang aku dapat? lepas baca balasan beliau, hati aku sakit,sedih yang teramat sangat.. orang ucapkan terima kasih pun kena maki ker? huhuhu... takpalah nak buat cemana... sebab tuh aku dah tak mau terima apa2 hadiah lagik dah.. takut kena maki lagik... masa tu aku rasa aku ni betul2 macam hampes,sedihnya hanya Allah yang tau... mcm tak iklas jek uran tu bagik hadiah tersebut,macam terpaksa jek bagik... huhu..takpelah iela..sabo ek... buat uran yang bagi tuh terima kasih banyak2 atas segala-galanya.

Lagik satu hari ni Hari Guru.. buat semua guru-guru di seluruh negara,selamat hari guru yek.. jasa kalian sangat besar.. mendidik anak2 bangsa menjadi insan berguna..tanpa guru aku takkan jadik macam sekarang ni... ahahhaa teringat plak setiap kali sambutan hari guru kat sekolah musti ada sajak guru tuh.. aku tak ingat tajuknya tapi ada ar sebut tanpa guru takkan lahir doktor,peguam,pemimpin dan macam-macam lagiklah... besh2..terima kasih buat cikgu2 yang pernah mendidik aku dari sekolah tadika sampai masuk U... terima kasih..cuma Allah yang boleh balas jasa kalian..
Khas buat Cikgu Tomei ngan Cikgu Ariep mengajar rajin-rajin dan ikhlas.. kalau ada yang degel ngan tergedik-gedik tuh rotan jek.. kalau tak korang yang bentuk mereka siapa lagik.. budak-budak tulah pelapis masyarakat.

Buat kekawan aku yang sambut besday bulan 5 ni HAPPY BIRTHDAY semua, Semoga di panjangkan umur di murahkan rezeki.
erk lupa..aku berkongsi tarikh lahir ngan adek sepupu aku Ifa Maleha (3 tahun), cikgu Norlela ngan cikgu Badariah.dan teristimewa buat emak tersayang yang akan menyambut hari lahir pada 18 Mei ni.. (beza 2 hari jek ngan aku).. semoga Allah panjangkan usia mak, diberi kesihatan di tambahkan keimanan.. Amiinn..
Kak Sue (1/5),Masita (5/5) Kak Has (14/5), Ani (15/5), Wazie (18/5), Zuera (19/5),Pakcik aku ngan cik Ana(25/5), Kak Isza ngan Kak Ilah (30/5). Ramainya uran sambut hari lahir bulan 5 kan? besh besh.. orang2 bulan 5 memang besh...

Oklah.. ucapan merangkap doa buat diri aku sendirik, semoga hidupku diberkati Allah,semoga bertambah keimanan,ditambahkan rezeki yang halal,di beri kesihatan,diberi ilmu yang bermanafaat,di kurniakan jodoh yang baik (hohoho),semoga hidupku memberi kebahagiaan dan kebaikan untuk orang lain..Amiinn Yaa Rabbal Aalaminn..(sapa yang baca tuh meh Aminn sama2)

Nota kaki : errr jum jum dapatkan Pak Cik Kordi dan Lembu Beliau di pasaran...ehehehe,time kasih Paah...

No comments: